Derfor begyndte jeg at bruge en bideskinne

Nedenstående artikel indeholder sponsorerede links

Hvis man arbejder med at skrive, enten som blogger (jeg blogger) eller f.eks. journalist, så har man uden tvivl opdaget at man ofte kan være temmelig stresset; og især hvis man arbejder tæt op ad en deadline. Denne stress kommer b.la. til udtryk rent fysisk. For mit vedkommende begyndte jeg at lægge mærke til, at jeg havde udviklet en nærmest kronisk hovedpine. En hovedpine der var min faste ledsager i ofte 20 ud af 30 dage om måneden.

Nok var nok

Efter et stykke tid kunne jeg ikke holde det ud længere, og begyndte nu at fintrævle internettet for at muligt svar på min hovedpine. Det tog faktisk ikke særlig mange søgninger før jeg fik sat navn på min lidelse. Min hovedpine delte nemlig mange af symptomerne med den såkaldte spændingshovedpine. Dette havde jeg sådan set allerede mistænkt, men hvad der kom som et lyn fra en klar himmel var, at det muligvis var fordi jeg skar tænder. Jeg begyndte nu at lægge mærke til, at selv i mine vågne timer havde jeg en tendens til at bide hårdt sammen, når jeg sad foran tasterne.

Min tandlæge reddede mig

Min tandlæge havde gudskelov en løsning på mit problem. Og det var at anskaffe mig en bideskinne, der på effektiv vis kunne være med til at aflaste den belastning, som min kæbe og tænder led under. For selvom en bideskinne ikke kunne fjerne min naturlige tendens til at skære tænder, så kunne den i det mindste minimere dens skadelige virkninger. Jeg har nu brugt min bideskinne i snart to måneder, og jeg kan allerede nu mærke en væsentlig forskel i mit daglige liv. Ikke nok med at jeg ikke længere plages af hovedpiner, så sover jeg også bedre om natten. Faktisk er jeg med stor succes også begyndt at anvende min bideskinne, mens jeg arbejder.